22 mars 2011

kärleken kan också vara fint men hemskt

Jag har lärt mig hur den här singelvärden fungerar.
Jag har fått uppleva några av de roligaste kvällar i mitt liv med mina kompisar, fått tid att lägga all energi jag kan på de som betyder mest, blivit utbjuden på många roliga dejter, känt pirret i magen, velat gå redan vid förrätten och ibland vaknat upp hos personen och tagit mina kläder och smitit innan personen vaknat.
Jag har byggt upp murar mot de killar jag träffat, inte för att jag inte gillar dom, utan för att se vilka som verkligen ger ett försök till att ta sig över.
Jag har spelat och blivit spelad.
Lärt mig nya regler.
Jag har fått känna på ångesten en tisdagskväll när man hör sina egna tankar alldeles för högt för att det är för tyst i lägenheten.
Jag har tittat avundsjukt på kärleksfulla par som har gullat med varandra på stan, men känt frihet när jag packat väskan och rest precis vart jag vill för att jag kan.
Jag har sluppit att sakna någon, ibland saknat någon att sakna.
Någon som saknar mig.
Men de bästa är att jag har börjat älska mig själv mer än tidigare och blivit kompis med mig själv.
Det är det bästa

1 kommentar: