22 maj 2011

Jag vägrar ta mer skit från dig

Är det okej att ha en mamma till alkoholist? Är det okej att när hon blir arg/sur eller ledsen att det ska gå ut över mig? Har hon rätten till att kalla mig en massa saker som man till mamma egentligen inte borde göra? Mitt svar på detta är att hon har ingen anledning till någonting! Jag är trött på att vara den som alltid ska få en massa skit för någonting jag inte ens har gjort, för jag är faktiskt snäll och försöker göra mitt bästa i alla lägen vare sig det är skolan, familjen eller vänner. Så jag kämpar fan för allting så mamma du har ingenting att säga till om!!
Jag är fullständigt trött på alla onda och taskiga saker du slänger ut till mig, jag vet att det är alkoholen som gör såhär men ändå du som mamma borde tänka på vad du gör och säger för det här är inte okej! Verkligen inte. Du har nu sagt till mig att du inte vill ha någonting med mig att göra och att du tycker jag är en förjävlig unge. Då tycker jag att du ska stå för det du nu har sagt och inte komma tillbaka mer för jag är trött på att ta all skit bara för att det är jag som är den starkaste av oss alla i familjen! Det är då du vet att du kan sätta allt ansvar på mig bara för att jag är den enda som tar allting på allvar, men inte längre!! NU FÅR DET VARA NOG!
/ rebecca

3 kommentarer:

  1. Jag kommer alltid finnas på din sida hjärtat och det vet du! Jag älskar dig min älskling! <3

    SvaraRadera
  2. tack vanessa och jag kan bara säga detsamma! jag älskar dig något så otroligt mycket <3 kärlek till dig min fina

    SvaraRadera